Itinerari 24– Cova Castejon

Descens acumulat: 206 metres
Temps:  2 hores
Cartografia (Institut Cartogràfic de Catalunya) full: :  262-096 i 262-097

Es una petita passejada per l’entorn de Vilanova de Meià. A la muntanya del Cogulló, en la seva vessant de ponent, hi ha la cova Castejón. Es tracta d’una  gran balma tancada feta servir anys enrere com a corral.

0:00 Sortida del municipi de Vilanova de Meià. S’agafa el camí dels safareigs que porta al riu Boix.

0:05 minuts Antics safareigs  de Vilanova de Meià. Pocs metres després, a la dreta, en Ramon Maria Puig esmenta que entre el camí i el riu hi havia la font del Riu. No era pròpiament una font sinó  un sorgiment d’aigua. Ara totalment desapareguda.

0:11 Després de creuar el riu s’arriba a un camí que prové del molí. Es segueix aquest camí fins una cabana arreglada com habitatge.

0:19 Casa rehabilitada.

0:22 Entrada a una àmplia roureda. Es veuen moltes feixes i restes de les antigues oliveres que omplien aquest indret.

0:28 Restes d’una petita cabana.

0:33 Casa Mullor. Cabana arreglada. Hi arriba un camí

0:34 Antic camí petroler. No s’agafa i enfilar-se en direcció a la cova Castejón buscant camins de pastors. Durant una estona es camina per una zona de matolls.

0:40 Entrada en una zona espessa de coscoll. El camí de pastor està tapat pel coscoll.

0:46 Sortida del coscoll i arribada a una llastra que s’orienta al cingle.

0:53 Al peu del cingle. És un cingle que està a sota de la cova Castejón. Es flanqueja per la dreta tal com es ve. Es a a buscar un camí que amb dues diagonals porta a la cova Castejón.

0:58 Trobada del camí i inici de la pujada a la cova.

1 hora 07 minuts Camí ben fressat

1 hora 12 minuts Cova Castejón. Gbalma  de 50 metres d’ample, per 25 d’alt i 15 o 20 de fondària. Hi ha reste de la tanca de pedra que feia el clos. Es surt de la cova per el cantó de ponent.

1 hora 17 minuts Pal de senyalitzador de la cova. Hi ha un esperó amb un mirador des d’on hi ha molt bona vista.

Camí de baixada. Cal estar atent de trobar el seu inici a partir d’una sèrie de fites. Al començament és un mica perdedor perquè no es veu. Cal fiar-se de les fites que porten al punt on el camí ja és clar.

1 hora 30 minuts Arribada a la carretera. La baixada són 12 minuts de força pendent directa a la carretera. Quasi al final del camí de baixada hi ha tres senyals més. La primera que es troba és quadrada i informa d’un suposat mirador del Montsec. Les dues següents són pals de banderoles amb senyals. La primera indica la desviació cap a la font de l’Edra i el darrer, és el genèric sobre la direcció del camí. S’arriba just al damunt del fals túnel de la carretera.

2 hores Arribada a Vilanova de Meià

Fitxa de la gràfica de la ruta: Itinerari 24– Cova Castejon
Fitxa de la gràfica del perfil : Itinerari 24– Cova Castejon
Tracks en format gpx i kmz