Itinerari 11 – Santuari de la Mare de Déu del Remei (Argentera)

Distància:  9,9 km
Altura màxima    604 metres
Altura mínima     506 metres
Ascensió acumulada      172 metres
Descens acumulat           166 metres
Temps:   2 hores 46 minuts
Fulls de l’Institut Cartogràfic de Catalunya:   262-97, 262-98, 262-99

Petita excursió pels entorns de Vilanova de Meià, Gàrzola i Argentera. L’objectiu és tenir una visió del conjunt del santuari de la Mare de Déu del Remei des de la zona dels Vinyets.

Inici.  Sortida des del Portal de Vilanova de Meià. Indret a l’entrada del poble on hi ha una font i la carretera es bifurca, una per anar a Santa Maria de Meià i l’altra al Pas Nou. Agafar la carretera LP-9132 que uneix Vilanova de Meià amb Alentorn i Aretsa de Segre. Es deixa a l’esquerra el carrer dels Calderers i a la dreta la bàscula municipal. Seguir endavant.

17 minuts Petit grup de barraques de camp a la cruïlla amb el camí del Siscar, pista que porta a Gàrzola. Girar a la dreta. Seguir per el camí que passa al costa de diversos camps i alguna petita arbreda al seu marge.

33 minuts. Cruïlla. Seguir recte, deixant a la dreta un camí que porta a l’indret anomenat Coromines.

39 minuts Cruïlla amb el riu Obac. Cruïlla amb la pista de l’Obac. Creuar el riu i seguir per l’esquerra, direcció sud. S’entra a la zona de Sant Pere. Poc després es comencen a veure granges. El camí passa pel costat d’algunes d’elles.

1 hora. Arribada a Gàrzola. Petit poblet. Pujar per anar a l’església. Seguir pel carrer de les Escoles que surt al costat dret de l’església. El carrer ens porta, primer a antigues escoles ara convertida en vivenda i al final del poble d’on surt un camí ample.

1 hora 6 minuts. A la sortida del poble cruïlla amb una pista que pren direcció sud. Seguir per aquesta pista que voreja el riu Boix.  Inici d’un petit congost que queda a l’esquerra. A la paret esquerra del congost hi ha una gran balma aprofitada per tenir-hi arnes. El camí passa per una petita zona de bosc baixa. Poc a poc la pista s’enfila suaument i pren alçada respecte el riu. Entre els arbres es comença a veure Argentera, la colònia Petit i l’església de la Mare de Déu del Remei.

1 hora 18 minuts Cruïlla. A la dreta surt una pista que porta cap a Clúa. Cal seguir en una saua baixada cap uns camps amb una petita borda abandonada. Des del cap dels camps es té una vista excel·lent de l’església de la Mare de Déu del Remei. Per tornar cal desfer el camí.

1 hora 38 minuts. Entrada a Gàrzola. Seguir recte, deixant el camí que surt a l’esquerra. Entrada al poble per la part inferior. Tornar a Vilanova de Meià desfent el camí d’anada.

2 hores 46 minuts Arribada a Vilanova de Meià

Dibuix de l’itinerari

Perfil de les alçades de l’itinerari

Tracks de l’itinerari en formats gpx i kml