Itinerari 61 Barrancs capçalera del riu Merler

Descens acumulat: 94 metres
Temps:  1 hora 20 minuts
Cartografia (Institut Cartogràfic de Catalunya) full: 261-096

Petit itinerari pels dos barrancs que són la capçalera del riu Merler. Aquests barranc es troben al sud del dolmen de sol Joaquim. Un dels barranc està proper a sol Joaquim mentre que l’altra està al costa del sol Porta.

Inici Sortida de al costat del dolmen de sol Joaquim. Es segueix per la vessant dreta del barranc que queda a sota el dolem i a la pista del camí del Montsec. No es baixa al fons del barranc sinó que es flanqueja el seu costat dret a mitja alçada.

5 minuts Caminar per la vessant dreta del barranc en direcció sud.  Restes d’antigues trinxeres de la Guerra Civil.

7minuts Quan es gira en direcció de ponent per anar a buscar l’altre barranc es troba una balma.

11 minuts Seguir en direcció de la vessant esquerra del barranc que neix sota sol Porta. Trobada d’un querant identificat com a AP-1

14 minuts Continuar per la vessant esquerra del barranc pujant cap a la seva capçalera. Trobada d’una balma triangular

21 minuts Es segueix pujant per la vessant esquerra del barranc. Restes de parets i petites fortificacions de la Guerra Civil

30 minuts Trinxeres a la vessant esquerra del barranc

40 minuts Arribada al morro per damunt del barranc del Riu Merles. Des d’ell es veu una balma amb paret construïda

44 minuts Continar pujant per la vessant esquerra del barranc. Nova balma. És força gran. Es similar a la triangular

49 minuts Balma amb paret d’obra. Es continua pujant per la vessant esquerra del barranc fins arriba a la pista del camí del Montsec sota sol Porta. Baixar la pista en direcció a Vilanova de Meià.

1 hora 20 minuts Arribada al dolmen de sol Joaquim.

Fitxa de la gràfica de la ruta: Itinerari 61 Barrancs capçalera del riu Merler gràfica
Fitxa de la gràfica del perfil : Itinerari 61 Barrancs capçalera del riu Merler perfil
Tracks en format gpx i kmz