Itinerari 63 Vilanova de Meià – La Serreta – Vilanova de Meià

Ascensió acumulada:  644 metres
Descens acumulat: 646 metres
Temps:  2 hores 38 minuts
Cartografia (Institut Cartogràfic de Catalunya) fulls:  261-096, 261-097, 262-096, 262-097

Interessant itinerari circular que surt del poble de Vilanova de Meià i puja al puig de Meià. Des d’allí s’enfila per tota la cresta de la Serreta fins a trobar la pista del camí de Meià a l’alçada de sol Nari. Des d’allí es retorna a Vilanova de Meià baixant per la pista del Montsec i poc després del creuament de la pista que porta a l’ermita del Puig de Meià s’agafa una drecera que porta ràpidament a la carretera a prop de la font de l’Hedra i des d’allí es segueix cap al poble.

Inici  Sortida des de l’església de Vilanova de Meià. S’agafa el camí que puja a l’ermita del Puig de Meià.

8 minuts Cruïlla de camins. Agafar el de la dreta

20 minuts Petita fita de fusta al costat del camí senyalant un camí a l’esquerra que no cal agafar

45 minuts Arribada al punt on es troba el camí que va a l’n o a una agrària (cabana d’en Pansot). Cal anar al darrera de l’explotació des d’on surt el camí que carena la Serreta. No es fàcil de trobar-lo però les defecacions de les cabres ajuden a trobar-lo.

53 minuts Fita

57 minuts Es troben dos camins. Agafar el camí de l’esquerra és més curt, tot i que el de la dreta també portaria a resseguir la cresta de la Serreta

1 hora 07 minuts Paret de pedra. Dóna la impressió que es un baluard fet pels caçadors

1 hora 12 minuts Fita. En aquest indret hi hagut una important tala d’arbres

1 hora 17 minuts Hi ha dues fites seguides que senyalen un pas per la capçalera del camí cap el barranc del riu Merler per tal d’accedir un camp que permetrà anar a la pista del Montsec

1 hora 23 minuts Arribada a la pista del camí de Montsec molt a prop de la font de can Nari

1 hora 25 minuts  Seguir per la pista del camí del Montsec en direcció a llevant. A l’esquerra queda sol Nari.

1 hora 29 minuts Es passa al costa de sol Porta que queda a l’esquerra

1 hora 47 minuts  Presència una fita  a la dreta segons el sentit de la marxa que indica el punt de baixada per anar el querant de Meià.

1 hora 53 minuts  Cruïlla amb la pista que porta a l’ermita del Puig de Meià. Cal seguir baixant un tros per la pista del camí del Montsec. A poca distància a la dreta hi ha una petita dreçera que estalvia una corba pronunciada de la carretera

1 hora 58 minuts Poc després de tornar a la pista, després de fer la drecera, cal agafar un petit camí que s’insinua a la dreta en direcció a fer la baixada per anar a buscar la carretera asfaltada del Pas Nou. Aquest camí al començament es veu que fou un camí de carro que anava a carboneres d’aquesta zona.

2 hora 03 minuts  Antiga carbonera

2 hora 13 minuts Hi ha un petit corriol a l’esquerra que no cal agafar. Cal seguir per un caminet que s’insinua a la dreta que es troba entre unes sabines. Fita per marcar per on cal girar a la dreta.

2 hora 18 minuts Arriba a la carretera del Pas Nou a l’alçada del fals pont just abans de la font de l’Hedra.

2 hora 38 minuts Arribada a Vilanova de Meià

Fitxa de la gràfica de la ruta: Itinerari 63 Vilanova de Meià  – La Serreta – Vilanova de Meià gràfica
Fitxa de la gràfica del perfil : Itinerari 63 Vilanova de Meià  – La Serreta – Vilanova de Meià  perfil
Tracks en format gpx i kmz