Itinerari 56 Feixants del Puig del camí Ramader

Descens acumulat: 349 metres
Temps:  3 hores
Cartografia (Institut Cartogràfic de Catalunya) full: 260-096, 261-096

L’interès d’aquesta excursió és moure’s per l’entorn del grau Ample i de l’indret identificat genèricament com el Pas Ramader per tal de trobar si podria existir un pas natural per ramats que permetés passar a la vessant nord del Montsec venint des de la Cabroa. Aquests feixants estan situats per sota del Puig del camí Ramader i per la part de ponent d’aquest cim cap al Grau Ample.

Inici El camí de pujada és el dit camí de les motos que mena des de la pista del camí del Montsec fins a la base dels Tres Queixals i des d’allí pot anar-se al Pas de les Eugues o al Grau Ample. A l’inici hi ha les runes d’una antiga cabana, cabana d’en Serafí. Quant el camí de les motos arriba al bosquet a ma esquerra segons la marxa hi ha els feixants que es volen recórrer.

54 minuts.  Inici del feixant gran. Val més començar pel feixant gran perquè el petit es de mal arribar-hi des d’aquest punt. Es segueix tot el feixant fins arribar un punt que cal baixar.

1,30 hora. Baixada del feixant. Aquest punt es des d’on es distingeix l’agulla de la Dama situada a sota del Grau Ample. Es baixa fins a trobar el camí que porta des de la pista del camí del Montsec fins el Grau Ample.

1,40 hora A mig descens es troba una fita. Llavors cal agafar el petit camí de pastor que s’intueix en direcció llevant. Això permet seguir tot el feixant inferior relativament enganxat a la base del cingle fins arribar el camí de les motos des d’on es fa el descens.

2,50 hores. Arribada de nou al camí de les motos.

3 hores. Final de l’excursió

Fitxa de la gràfica de la ruta: Itinerari 76 Feixants del Puig del camí Ramader gràfica
Fitxa de la gràfica del perfil : Itinerari 76 Feixants del Puig del camí Ramader  perfil
Tracks en format gpx i kmz