Itinerari 78 Camí de les motos – Primer Queixal – Segon Queixal – Tercer Queixal – Camí de les motos

Distància: 6,460 km
Desnivell: Altura màxima 1630 metres: Altura de sortida: 1273 metres
Temps: 2. 34 hores
Cartografia:

Inici L’excursió comença al camí del Montsec. Al costat d’una barraca s’inicia l’anomenat camí de les motos. Es una pujada forta i en línia recta

19 minuts. Acaba la pujada de les motos. Ara el camí, tot i que puja, ja fa sinuositats. S’han fet 100 metres de desnivell.

23 minuts. El camí passa pel costat d’una paret de roca blanca i està apuntalat per un petit mur de pedres

27 minuts. El camí es bifurca. El que s’orienta cap a l’est porta al pas de les Eugues, mentre que el mena cap al nord-oest puja al coll que hi ha entre el final del tercer Queixal i el Mirapallars. S’agafa el camí cap a l’est.

32 minuts. Es deixa el camí per pujar per anar a buscar la canal que permet pujar al coll que hi ha entre el primer i el segon queixal.

41 minuts. Restes de la construcció d’una torre del telefèric fet durant la guerra civil. La primera torre es conserva millor al final de tot de la canal. No hi ha cap camí concret per pujar al coll. Es tracta d’anar pujant

1 hora 3 minuts. Fita

1hora 8 minuts. Sota al coll d’arribada i en mig d’una petita feixa hi ha uns restes de construcció que es suposa que pot ser la tercera torra, i última, del telefèric de la guerra civil.

1 hora 15 minut. Arribada al Primer Queixal. Després es segueix pel costa del cinglo cap el Segon Queixal.

1 hora 30 minuts. Arribada al Segon Queixal. Continuar pel costat del cinglo cap el Tercer Queixal. Hi ha un petit corriol que fa fàcil de caminar.

1 hora 39 minuts. Arribada al Tercer Queixal. L’alçada és de 1.602 metres. Es segueix pel corriol en direcció del Mirapallars.

1 hora 56 minuts. Arribada al coll que uneix el final del Tercer Queixal i l’inici de la pujada al Mirapallars. En aquest punt arriba pel costat del cinglo un camí que permet baixar-lo. S’agafa aquest camí que pren direcció est.

2 hores 22 minuts. Trobada del camí de baixada amb el camí de pujada en el punt que aquest s’orienta cap el pas de les Eugues.