Itinerari 85 Pas de les Eugues per la canal del telefèric

Descens acumulat:  200 metres
Temps:  3 hores 15 minuts
Cartografia (Institut Cartogràfic de Catalunya) full: 261-095 i 261-096

Aquest itinerari puja al pas de les Eugues per una canal que permet remuntar els contraforts del Tres Queixals i desplaçar-se per un ampli feixant que porta suament al coll del pas de les Eugues per un caminoi construït probablement durant el temps de la guerra.

Inici Sortida des de la pista del camí de Rúbies al costat del cartel que indica Pas Ramader. S’agafa el camí de les motos que es deixa poc després per agafar un camí que mena cap a la dreta fins trobar les tanques de la zona de les tòfones. Es segueix la tanca en direcció dels contraforts i després es gira, a l’acabar la tanca, cap a la dreta per passar al costat de la bassa. No es deixa el camí que porta suament cap als contraforts. Pot ser un camí del temps de la guerra perquè es troben restes de la construcció del telefèric més endavant.

30 minuts Arribada al peu d’un dels contraforts del Montsec de Meià situat sota el Primer Queixal. El camí travessa la línia imaginària que uneix la torre del telefèric inferior amb la superior que es troba en la part superior del contrafort en el ras del Montsec.

45 minuts  Inspecció d’una canal que porta al que s’anomena la cova falsa

55 minuts Arribada a la canal que permet pujar el contrafort. La canal és fàcil. Està plena de boixos que permeten la seva pujada.

1 hora 20 minuts  Arribada a la part superior de la canal. Just a la sortida de la canal hi ha un camí cal agafar-lo en direcció llevant per anar suament al pas de les Eugues. Aquest camí és el uneix el coll del pas de les Eugues amb el camí de les Boixeres en l’indret del pas Ramader. Probablement és un camí construït durant el temps de la guerra.

1 hora 25 minuts Arribada al coll del pas de les Eugues

1 hora 45 minuts  Inici de la baixada del pas de les Eugues. No s’agafa el camí de la canal del pas de les Eugues. S’agafa un camí cap a la dreta que està marcat amb unes fites i que porta, en suau baixada en diagonal per sota dels contraforts cap als camps superior de la font d’en Manel.

3 hores Arribada a unes alzines que cal travessar. És una zona amable per aturar-se a esmorzar o a dinar si fos el cas. Des d’all’, sota l’ombra de les alzines hi ha una fantàstica vista del Montsec de Meià. Des d’aquest indret es baixa a la pista del camí de Rúbies i es segueix per anar a buscar el cotxe.

3 hores 15 minuts Arribada al cotxe

Fitxa de la gràfica de la ruta: Itinerari 85 Pas de les Eugues per la canal del telefèric gràfica
Fitxa de la gràfica del perfil : Itinerari 85 Pas de les Eugues per la canal del telefèric  perfil
Tracks en format gpx i kmz