Itinerari 28 – Un tomb pels Tres Queixals

Aquesta passejada, de durada considerable, és una pujada als Tres Queixals des del camí del Montsec i un volt per les cingleres de la cara nord per anar a la cova dels Llops. Des d’aquesta cova es pujar al coll del Pas de les Eugues des d’on es baixa per un corriol al punt de partida.

Distància:   11,43 km
Altura sortida i arribada: 1.291 metres
Altura màxima  1.641 metres
Altura mínima  712 metres
Ascensió acumulada    636 metres
Descens acumulat     595 metres
Temps:  3 hores 45 minuts
Cartografia (Institut Cartogràfic de Catalunya) full: 260-095, 260-96, 261-095 i 261-096

0:00 minuts Sortida en el camí del Montsec. Al costat d’una barraca. Hi ha una senyal indicant el camí. Forta pujada pel camí anomenat camí de les motos. Sembla que aquest nom venia del temps de la Guerra Civil.

14 minuts Cruïlla amb el camí que planeja sota el cingles. Es segueix cap a la dreta.

16 minuts El camí passa per sota d’una gran roca gris. El camí està ben protegit amb murs de paret seca.

20 minuts Cruïlla de camins. El camí que es duia segueix en direcció als Tres Queixals. Cal agafar el caminoi de l’esquerra que s’enfila en direcció contrària. És el camí dit de les Boixeres o Ramader. Pujada continuada. El corriol cada cop s’allunya més als Tres Queixals.

1 hora Arribada al coll conegut com a Grau Ample que separa el sector dels Tres Queixals amb la zona que correspon al Mirapallars i Urgell. Cal agafar un corriol que s’enfila cap a la dreta. Aquest camí va atansant-se les diferents elevacions o tosses d’aquest sector del Montsec. Es camina pel damunt a través del seu límit sobre la vessant sud del Montsec.

1 hora 25 minuts Coll entre el segon i el primer Queixal. Des d’aquest coll es veu a sota la torre del telefèric de la guerra. Es segueix en direcció al primer Queixal.

1 hora 33 minuts Al capdamunt del primer Queixal.  Des d’aquest indret es pot baixar en diagonal per anar a buscar el bosquet que es troba al damunt de la cova dels Llops. No hi ha camí, tot és per referències visuals.

2 hores 19 minuts Bosquet agradable de roures, aurons i boixols. Es segueix visualment cap el coll del pas de les Eugues.

2 hores 57 minuts Coll del pas les Eugues. S’agafa un corriol que passa per sota del primer Queixal i planejant en direcció a la cruïlla de camins del minut 20:30

3 hores 32 minuts. Cruïlla de camins. S’agafa el de l’esquerra que és el camí de pujada, el camí de les motos. Forta baixada

3 hores 45 minuts Final

Fitxa de la gràfica de la ruta: Itinerari 28 – Tres Queixals gràfica
Fitxa de la gràfica del perfil : Itinerari 28 – Tres Queixals perfil
Tracks en format gpx i kmz