Itinerari 20 – Serra de Vilana

Descens acumulat:  169 metres
Temps:   35 minuts
Cartografia (Institut Cartogràfic de Catalunya) full: :   261-094

Es una passejada per una serra que per la seva localització aporta una bona vista de la vessant nord del Montsec i també del conjunt de les muntanyes que formen el pre-pirineu lleidatà i de tot els Pirineus de Lleida.

0:00 Sortida de la carretera de la Vall a l’alçada de la font d’en Balasch.

8 minuts Cruïlla amb un camí a l’esquerra que porta a uns camps. A la dreta, a peu del camí, hi una sorgiment d’aigua que és l’antiga font de la Monja.

12 minuts Cruïlla del camí del mas de ca l’Ermengol, avui abandonat. Queden restes de les quatre parets, especialment les cantonades. Al costat de les ruïnes hi ha unes pollancres.

El camí cap al coll de Grau està ben empedrat i en alguns punts s’observen restes transversals de pedres que feien de graons. Al llarg del camí, en la seva banda esquerra, es domina àmplia vista de tota la vessant nord del Montsec de Meià i part del Montsec d’Ares.

17 minuts Coll de Grau. A la dreta, en corba pronunciada, es deixa queda la pista que porta a l’indret dels Pins d’en Mateu i més enllà al camí de la Campaneta. Es segueix pel camí de l’esquerra i de seguit, al final del coll, hi ha un camí ample a l’esquerra que cal deixar.

26 minuts. Bifurcació a la dreta. A la dreta surt un camí petroler. Al començament del camí hi ha la cabana de Petit. El camí segueix per la cresta de la Serra amb vistes del Montsec de Rúbies, a l’esquerra, i la conca de Tremp i tot el pre-pirineu i els Pirineus a la dreta.

35 minuts  Arribada al turó de la serra de  Vilana

El camí de tornada és per la mateixa pista

Fitxa de la gràfica de la ruta: Itinerari 20 Serra de Vilana gràfica
Fitxa de la gràfica del perfil : Itinerari 20 Serra de Vilana  perfil
Tracks en format gpx i kmz